Log ind
+45 4110 9090

Teratio - Vejen til Succes

« Til bloggen
Dato: 6. juni 2018

Som virksomhed er det første vi bliver udfordret med altid: Hvem er I? Hvad kan I? Hvad vil I?
Siden vi startede Teratio, har vi mødt disse tre spørgsmål mange gange – samt en mængde andre. Så hvad er det egentlig vi gerne vil, hvad er det vi kan og hvorfor er det vi har valgt at starte Teratio?

Selvom vi er en virksomhed der, i skrivende stund, endnu ikke har rundet sin 1 års fødselsdag, har vi allerede svaret på de spørgsmål på flere forskellige måder end der kan tælles på to hænder. Så, er vi så en anden virksomhed nu, end den vi havde planlagt, da vi startede det hele op? Det korte svar er ja.

Det længere svar handler om hvordan vi hele tiden er blevet udfordret på vores idéer og tilgang og dermed blevet klogere på Teratio, men lige så meget på os selv. Det vender vi tilbage til.

Teratio blev startet af Monica og Lars i 2017. Tilsammen har Monica og Lars over 20 års erfaring i at arbejde med virksomheders processer og IT-understøttelse, hvoraf både Monica og Lars de sidste 5 år har arbejdet som konsulenter indenfor optimering af processer med og uden IT samt udvikling af IT-systemer i virksomheder såsom Coop, Nets, Decona, Telia, Telenor, Telekom Srbija, Claro Brazil, TIM Brazil, Capana, Due Hospitality m.fl.

Da vi startede Teratio, gik vi ind i det med åbne øjne. Vi vidste det ville blive en udfordring. Vi vidste, at vi ikke vidste alt og skulle på skolebænken. Vi vidste, at vi ville få brug for at trække på netværket og kompetencer, som vi ikke selv havde og i nogle tilfælde stadig ikke har. Hvorfor er det så, at vi så alligevel efter så kort tid er blevet en anden virksomhed, end vi havde planlagt?

Vi er alle så heldige at leve i en verden, der hver dag er anderledes, end den var i går og i morgen vil den igen have ændret sig – det hører vi og det er det, vi oplever. Så egentligt er det ikke mærkeligt, at vi nu står et andet sted i dag, end vi gjorde for bare 6 måneder siden. Og vi bliver heller ikke overrasket, hvis vi om 6 måneder er et helt andet sted, end når vi kigger på den plan og forventning vi har lige nu.

Vi tror på, at der – som virksomhed i dag – kræves en åbenhed overfor forandringer, men også overfor sine kunder, konkurrenter og samarbejdspartnere. Du skal hele tiden være parat til at følge med. For os er det en vigtig faktor, at vi holder os opdateret med, hvad der sker rundt om os og sørge for at vi følger med hele tiden. Således vi altid kan levere den bedste service og oplevelse. Det som vores kunder forventer af os.

Hvad er det så vi gør?

Vi hjælper dig med de udfordringer du har indenfor processer og IT-optimering i din virksomhed. Som virksomhed skal du passe på med ikke at favne for bredt, så du sikrer fokus, ellers overlever virksomheden ikke. Derfor har vi specialiseret os i at optimere processen i forbindelse med tilbudsgivning. Det at lave tilbud, finde den rigtige pris uden at lave regnefejl, huske alle elementerne når du er ude at tale med kunden og kunne sætte andre til at lave tilbuddet, så det hurtigere kommer ud til kunden og du ikke længere er en flaskehals, er alle utrolige vigtige ting. Et tilbud, hvor du mangler nogle elementer, ikke kommer hurtigt nok ud til kunden, rammer forkert på prisen mv. giver utilfredse kunder og et minus på bundlinjen.

Hvad hvis du kunne ændre på din proces og undgå nogle af de udfordringer du har i dag?

Hvad ville det betyde for dig at kunne opnå…?
– Flere tilfredse kunder
– Flere ordrer der giver overskud
– Mere tid til at rejse med familien eller udvide virksomheden til nye områder
– Eller nogle helt andet som du brænder for

I Teratio tror vi på, at med de rigtige mennesker, den rigtige indsats, de rigtige processer, ideer og den rigtige IT-understøttelse. Så kan alle virksomheder opnå forbedringer. Vi sammensætter det rigtige mix, så hverken processer, IT-systemer eller andre faktorer bliver en belastning eller irritationsmoment for virksomheden. Der skal ikke laves processer, bare for processernes skyld, eller vælges IT systemer bare fordi de er smarte.

Nogle gange kræver en optimering ingen IT-systemer, nogle gange kan en virksomheds eksisterende systemer anvendes på andre måder og andre gange vil en optimal ændring simpelthen kræve for stor en indsats til, at den giver værdi for virksomheden.

Sidder du lige nu og tænker, at sådanne optimeringer er en lyserød drøm som på ingen måde kan lade sig gøre hos jer, fordi I ikke har tid, ressourcer eller penge til at investere. Eller måske at din virksomhed er så speciel, så det ikke er muligt at have processer, der er standardiserede eller kan forenkles hos jer. Så vil du ikke være den eneste, der har det sådan. Vi vil dog gerne udfordre dig til at overveje det en ekstra gang. Der er måske andre muligheder end dem, som du kender til. Det ville være surt, hvis løsningen var simpel og kunne give jer det overskud, som I mangler, til at kunne sætte det næste store projekt i gang eller sende kernemedarbejderne afsted på det kursus, som kunne sparke virksomheden til næste niveau.

Der vil også være nogle af jer, der nu tænker: Vi har styr på det hele. Alt spiller, alt er optimeret. Til dem er der kun at sige fedt – det er godt gået!

I Teratio håber vi aldrig på, at vi når til et punkt hvor vi ikke længere tror på at vi kan optimere eller forbedre os. Præcis som denne fortælling startede, så ændrer verden sig hver eneste dag. Nye muligheder opstår, som medfører forandringer, som vi som virksomhed skal tilpasse os til.

Tak fordi du tog dig tiden til at læse denne lille fortælling om Teratio. Det sætter vi stor pris på. Vores største værdi er, at vi tror på den rigtige tilgang og proces kan gøre forskellen og bane vejen til succes.

Synes du ovenstående lyder spændende, så lad os komme ud til jer og tage en snak omkring de udfordringer I har. Det er fuldstændig uforpligtende. Du vil på dette møde lære en masse om os og hvordan vi kan hjælpe. Du vil få en dybere indsigt i din egen virksomhed og hvilke muligheder der findes for jer. Alle virksomheder er forskellige og har deres egne behov. Der findes ikke en løsning der passer på alle virksomheder. Vi tilbyder den løsning, som passer præcis til din virksomhed.

Del på Facebook  Del på LinkedIn
Forrige
11. juli 2019
Teratio indleder spændende samarbejde med Videx Danmark
Det vil i fremtiden blive endnu sværere for aktørerne på markedet for dørtelefoni og adgangskontrol at følge med Videx Danmark, der nu samarbejder med Teratio om udviklingen af nye digitale løsninger.
Læs indlæg
9. maj 2019
Rådgivning om digitaliseringsskridt? – søg inden 10. juni.
Mangler du penge til rådgivning om digitalisering af din virksomhed? Vil du gerne med på Industri 4.0? Først-til-mølle-pulje på 12,7 millioner er i spil lige nu.
Læs indlæg
12. april 2019
Regnskab og digitalisering i produktionsvirksomheder
- Hvor ligger DIN virksomhed i forhold til Dansk Industri og Teknologisk Instituts analyser? Læs videre her om regnskab, hvad man kan med et budget og digitalisering af administrative processer.
Læs indlæg
5. april 2019
Er du digital?
En tredjedel af danske fremstillingsvirksomheder har ingen anvendelse af data på digitalt niveau, eller også har de intet reelt overblik deres digitale datasituation. Hvor står du og din branche?
Læs indlæg
4. april 2019
Har dine kunder læst dette?
Forvent at kunderne kræver flere tilbud - Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen opfordrer til mere forhandling om prisen og indhentelse af flere tilbud. Er din virksomhed gearet til at levere dette?
Læs indlæg
1. august 2018
Tilbudssystemet, Som Sparede 500 Timer – En Kundehistorie
Michael fra Decona ringede en dag til Teratio med en irritation over at have tabt et offentlig udbud til en konkurrent, fordi han havde lavet en regnefejl.
Læs indlæg
6. juni 2018
Teratio - Vejen til Succes
Som virksomhed er det første vi bliver udfordret med altid: Hvem er I? Hvad kan I? Hvad vil I?
Læs indlæg
Teratio  ApS
"The Energy Hub"
Lautruphøj 5
2750 Ballerup
Telefon: 4110 9090
E-mail: monica@teratio.dk
CVR: 39107457
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Teratio ApS | "The Energy Hub" | Lautruphøj 5 | 2750 Ballerup | Tlf.: 4110 9090 | monica@teratio.dk